Happy birthday Abah


Special shout out the the one & only man that i love so much. He is my first love, my everything... He taught me how to be strong & indipendant.... Happy birtday Abah... Semoga Allah merahmati hidup Abah sampai ke syurga... 

Bersempena birthday abah... Aku kenalkan korang siapa Abah aku... 👪

Abah aku garang... MasyaAllah, garang yang amat kot... Masa aku kecik, akulah anak yg paling tak dengar kata... Yang ditegah tu la yg aku suka buat... Ada sekali, aku ponteng tadika (ye, betul aku ponteng tadika 😓) pastu kantoi sebab pak mat jual aiskem tu pegi mengadu kat cg tadika aku.. Aku cuak la nk balik rumah.. Sebab takut aku g lepak tepi sawah sebelah rumah aku (haa, rasa kampung sangat),.. Lepak smpai tertidur... Tetiba terasa libasan hebat kat kaki... Terpelanting aku jatuh... Rupenye abah aku da jumpa aku... Kena bantai ngan ranting pokok... Huuuu.... Da lah ponteng... Pastu konon lari dari rumah... Mmg masak aku kena that day... Lari mencicit sambil kena kejar ngan abah... Lari terus masuk jamban & kunci dr dalam... Tup2 abah kunci dari luar pulak... Maka terkunci la aku dlm jamban that nite... Nasib la aku ada 2 org kakak yg baik... Diam2 bukak jamban hulur makanan... Hahaha... Makan dalam jamban ~____~

Banyak lagi insiden aku kena pukul sbb degil melampau (lain kali aku citer)... Aku bukan reti serik... Huu... Tp sbb abah garang la buat aku jd manusia sekarang ... Uuu tq Abah.... 

Tp bila anak da besar2, abah da x garang lagi... Da pandai buat lawak... Kadang2 smpai pecah perut bila abah buat lawak... Heeee... Boleh nmpak beza abah layan kami ngan layan cucu 😳😳... Bukan main mesra smpai tertonggeng2.. *jeles* 


Satu lagi pasal abah, even dia garang... Dia sangat romantic... Sayang gila kot Abah kat mami... Hari2 dia cium mami... Hari2 kata i love you... Agak2 ada lagi ke true love cmtu skrg ni?? Ok, xmo ckp sal love2 ni... Sbb skrg cm cpt sentap... Maybe im other entry kot... -.-


sbb abah anak sulong ( nama pun wan sulong) dia mmg sangat bertanggungjawab.... Org bagi task pape pun dia buat smpai dia puas hati... & dia bukan je jaga anak2 sndiri... Anak2 sedara dia pun dia jaga... Dia x pernah say NO pada tok & tokki... Even dia susah, dia tetap usahakan... Bagi Abah, selagi ada nyawa.. Dia nk berbakti pd diorg.... Sweetkan abah aku.... 

Ya Allah, kalu betul nk citer... Mmg abah manusia biasa je.. Ada kelemahan... Tp bg aku, dialah lelaki yg paling dekat dengan sempurna.... Through out his life, banyak dugaan yg dia kena hadapi... Tp dia tenang je... Dia menangis masa aku kawin & dia pun menangis bila aku bercerai... Tapi xpernah sekali pun dia berhenti ckp kat aku suruh bersabar & stay strong... Dia nmpak mcm x perduli... Tp sebenarnye insan yg paling sensitive dengan anak2 dia.... 

Abah insan hebat... Bertuah mami dapat suami mcm abah... Bertuah kami dapat ayah macam abah... Dia tak kaya... Tapi dia cukup buat kami.... Dia ajar kami untuk terus kuat... Dia ajar kami apa itu kasih sayang... dia ajar kami bagaimana untuk menghadapi dunia, inysaAllah bagaimana mengharungi akhirat... Amin


Shakira sulong





Comments

Popular posts from this blog

i wonder

farewell 2016 ...

Melayu bukan Agama...