Penat

Aku penat melayan.... 

Aku bangun.... Terus bulat mata terpikir otak.... 
Aku hanya mahu teman... 
Teman yang bisa aku luahkan yang terpendam , yang terbuku di hati... 

Bukan meminta langit atau bintang... 
Hanya seorang teman yang sentiasa disisi.... 
Namun, kiranya ku rasa senang jika sendiri... Bebas melangkah.... Bebas berdiri... 

Ah, biarlah Shakira....
Biar apa yang mereka fikirkan...
Hanya duduk diam, berbicara pada hati..
Bukanya mati jika sendiri...
Asal tahu mana yang pasti...

Buat sahaja.... Pilih sahaja....
InsyaAllah, terbentang pengajaran bakal dipelajari....

Apa buat kau tersenyum, 
Pilihlah yang itu.... 
Biar orang orang berbicara...
Kerana mereka bukan aku... Aku bukan mereka...

Aku penat melayan....
Aku penat mengharap...

Jika ya, datangla dia...
Jika tidak, maka kau pergilah jauh....

Jalan semakin cerah..
Laluan semakin lapang...
Percaya pada hati...
Percaya pada hakiki....


Menyusun 10 jari..
Jika ada terluka hati....

Shakira sulong

Comments

Popular posts from this blog

i wonder

farewell 2016 ...

Melayu bukan Agama...