New blog?? again...

again??

haaa.... i used to have multiple blogs, sampai kadang2 lupa password sebab banyak sangat nak manage.... tapi dulu ada satu blog yang selalu aku update.... tapi sekarang aku da delete blog tu... banyak sangat kenangan yang tak perlu dikenang.... banyak sangat....

aku da bosan hidup berselindung...
biar kali ini aku berbicara.... aku bukan blogger terkenal pun.... tak harap siapa pun membaca... cuma aku rasa, ini medium paling senang untuk aku meluah rasa.... tanpa orang melihat reaksi muka aku.

Aku dah tak kesah orang yg judgmental... maybe masa dia kecik nak jadi hakim, tapi blajar tak tinggi, end up jadi "hakim-jalanan"..... biar sahaja..... bukan hidup dia... ini hidup aku.... biar saja aku coretkan kisah hidup aku.... pilihan aku, pengajaran aku....

back to blog :

Blog lama aku tak lah ramai visitor, hanya beberapa orang teman rapat & kadang2 beberapa stalker (lets call them silence reader).... tak de beribu likes, xde beratus komen.... sebab bukan ada benda menarik pun.... hanya tulisan mengarut yg lahir dari otak aku.... kadang2 aku sendiri lost dengan apa yang aku tulis.... kadang2 bahasa aku pun tunggang langang.... aku mmg tak pandai berkata2... tak pandai menyusun ayat indah.... grammar?? jangan kata english's grammar, malay's grammar pun aku fail  =___=


so, kalu agak2 cikgu bahasa melayu or teacher english nk komen bahasa aku... baik simpan saje niat anda.... aku bukan nk masuk exam SPM... aku tak kesah ditegur, tapi biarlah kena caranya....

sebenarnya malas nak berblog balik.... tapi tangan kadang2 gatal..... sampaikan caption kat instagram pun da macam karangan 4 muka surat.... so aku rasa, sudah tiba masa....Harapnya dapat la menenangkan sedikit otak aku yg kusut macam rambutan.... 

cuma sedikit peringatan.... segala yang tertulis datang dari hati aku.... datang dari minda aku.... mungkin tampak banyak kelemahan, banyak kekusutan.... tapi ini adalah aku.... banyak kesilapan... moganya dapat menjadi yang lebih baik dari semalam....

ingat, hanya pada yang hatinya terbuka....

menulis tanpa berfikir sedikit pun...
Shakira Sulong



Comments

Popular posts from this blog

i wonder

farewell 2016 ...

Melayu bukan Agama...