kawan dari mana mana

Even da rajin update pun still ada cerita tertinggal...  -___-

ceritanye, this week kawan aku dari Greece datang KL.... so, banyak masa2 malam ku terhabis ber-hang-out ngan dia.... patutnye datang next week, tp terawal pulak... padahal aku da cuti siap2 untuk dia next week ... plan da tukar, so aku decide balik ganu jugak untuk raya (ye, mmg simpan angan2 tak mo balik raya tahun ni.... sebab...sebab... hari tu aku selfish, sekarang dah tak selfish.... dah ingat balik apa pentingnye raya untuk Abah & Mami )... 

ok back pada cerita kawan aku.... mana aku jumpa dia?? AIRPORT , kami transit sama2 dari Amsterdam ke Denmark aritu.... (bunyi so international gittew) aku nk p work training, dia nk g smbung stadi kat denmark.. . Aku memang suka betul start conversation ngan strangers ... kan da cakap kat previous post, ngan orang gila pun aku kawan... inikan pula orang yang tak gila  ^_^
English aku tahap kampung2 je.... stakat eskius me, where are you kaming from tu memang takde hal lah.... begitula conversation kami bermula.... sembang macam da 14tahun kenal.... siap tukar FB, no henpon.... selfie.... nasib x tukar2 spender je... eh.... 


Nama dia ifigenia Michalidou.... belit lidah mak nak senut nama dia... last2 dia suruh panggil dia Ifi je.... senang, mudah..... da macam nama melayu da....  xde la apa sangat perkenalan kitorang... very brief je pon...tp melekat smpai sekarang... & nak jadi cite, dia ada college attachment kat Singapore for a semester... so, da nama mat salleh, mana reti duduk setempat.... terus contact aku kata nk datang visit aku kat KL..... kembang kecut idung iols sebab terharu.... -..-


OK , balik pada 2 malam yang penat.... memang aku tak cukup tido untuk 2 malam, mata bengkak da macam si Fu wa & Feng yi... siap opismate aku tuduh aku curi ayam.... Hello, takkan la nak curi ayam bulan ramadhan yang mulia ni kan.... agak agak la uOls... 

malam pertama ( da macam kawin pulop.... aaaaa...rindu.... ok, sorry... Mek sentap).... 
memang Ifi da bgtau 2days before yang dia nk datang KL ... aku pun da plan cantik schedule aku hari Isnin tu.... bila da sampai office, ada ad hock buka puasa with client pulop!! adoiii.... memang rosak segala rencana... siap2 buka puasa bagai pun da pkul 9 lebih.... balik office (sbb tergatal offer car pool that night) then kuar balik KL town jumpa Ifi.... 

Sampai sana, dia ada lagi 3 orang .... aku tanya la, datang skali ke (dlm base omputeh ok).... dia kata 
"oh i met them at the airport" ... jumpa kat airport, terus da jd BFF ....one thing i like about mat salleh... diorg sangat super friendly... senang buat kawan... em, pasni cita2 nk cari laki mat salleh, mata biru.... eh.... *tetiba* 

Aku memang suck pasal KL town ni.... memang tak tau langsung night life kat sini.... *terasa sangat suci* So, aku bawak diorg ronda2 KL... tengok lampu... hahaha.... pastu kami stop tepi jalan amik gambar ngan KLCC... gila kot, diorg suka pulak.... hahahaha..... aku pun first time menapak kat sana tengok bintang.... tengok KLCC.... terasa seperti pelancong asing pula.... *nak kata aku stock myanmar lattew.... benci* 

pas da penat2 mendongak langit, masing haus.... tanya aku mana boleh minum2.... kalu ajak g mamak aku tau ler.... pastu made some "talian hayat".... ada la orang suggest area sultan ismail.... so, melepak la aku kat local bar sana.... dah, xyah nk jadi penceramah bebas.... xde la aku pegi teguk beer bagai... duduk je kot... order pun mocktail je.... feveret aku... Mojito margarita ... sedap tapi manis nak mampus..... bole kena diabetis -___-

lepak sampai kul 2 pagi.... mana tak lebam mata bhai... normally, paling lambat pun tido kul 930.... tu pun da liat cm getah nak bangun pagi pagi....

 so, dari kiri,  yang first tu tak yah introduce pun takpe, da femes gila... yela baru kluar lagu for world cup recently kan -..- 
ifi , ian (jew from Jerusalem ) , Bilal (pakistani from Denmark) , alison ( from USA) 





 Next day.... agak productive skit... sbb da plan dlm kepala otak nk pergi mana...  lepas diskusi panjang, we decided to go to FIREFLY PARK KUALA SELANGOR...

ye... kali pertama jugak aku jejakkan kaki aku kat Kuala Selangor.... *clap clap .. tahniah shakira* 
kali ni Alison x ikut... so, just 4 of us... but still hell of fun!! 
karaoke dalam kete sampai masing2 da kehabisan suara.... hahahaha.... satujam patploh minit drve kot... kalu sunyi2, maunye aku berhenti tido tepi jalan... 

Ya Allah... cantik gila fire flies tersebut.... !!

da macam lampu liplap full speed kat pokok krismas... mata , mulut masing2 da ternganga cam badak air menguap..
memang sangat cantik .... aku tak tau nak gambarkan camne perasaan aku masa tu... rasa special sangat... da la gelap gelita... hanya nampak kelip2 je... sambil mata aku tak berkelip... 

so bawah ni gambar aku amik dari internet (yang nampak ada kelip2 kat pokok tu) sebab bila kitorang amik pakai ipong atau samseng, jadinye gelap gelita.. ... konon nak share la ngan teman2 apa yang aku lihat.... so terpaksa la meng-pligiat dari pakcik gugel..

xde la jauh beza sangat pun kan... hahahhaa.....

 

da penat penat berhempas pulas dengan kelip merelip... perut pun da start concert... 
since da sampai kuala Selangor, rasanya agak biadap kalu tak makan seefuud...
so pergila kami ke Riverview seafood... sedap dap dap dap...

kami order, nasi goreng- mantis prawn-prawn-sotong telo masin-ikan bakar-oyster omelet-sayur
fit for a king!!
semua for RM 116 je kot... menyesal x order ketam... aaaaaaa next time... 

so, selamat menyentap melihat makanan kami yang tak seberapa ni... 


 perut kenyang, hati suka
sambung lagi perjalanan selama sejam patpluh minit... agak sunyi sebab masing2 da bertukar jadi ular sawa... cuma ian je teman aku sembang.... 
thank ian...

actually, masa makan, kami banyak sembang.... pasal life , hardship, dreams, pasal semua benda... satu part yang paling menarik is pasal religion... nanti2 la aku citer... da penat menaip... 
but very interesting stuff to talk about.... 


cebisan hidup penuh warna warni
Shakira Sulong

Comments

Popular posts from this blog

i wonder

farewell 2016 ...

Melayu bukan Agama...