Cerita kacang raya


Sape suka makan kacang.... Sila angkat tangan !!!
Sebenarnya ada cerita disebalik kacang. Cerita yang selalu diungkit tiap kali raya... Huuu... 

Masa aku kecik dulu, aku suka sangat kacang ni... Tiap kali raya, mesti mengadap kacang ni sambil tengok tv.. 
Tak tau la apebenda dalam kepala otak aku time tu... Aku bantai sumbat kacang tu dalam hidung aku yang kecik comel tu... Maybe waktu tu aku cam malas nak kunyah kot... Konon2 masuk ikut hidung terus je masuk perut...  

Pagi raya pertama, time orang duk sibuk makan & bersalam2... Aku kena rush masuk emergency sebab kacang lekat dlm hidung... (-..-) 

Punya struggle nk korek kacang... Akhirnye berjaya kuar jugak... Lepas pada tu, aku cm agak phobia makan kacang... Hahahaha... Tp xde la kot da besar gajah cmni pun sengal nak masuk dlm lubang hidung....  Aku cuma x suka makan kacang sebab jeje (jerawat)... Muka kena jaga la uols... Aset penting aset penting (cakap sambil kipas2 muka) 

Sekarang ni, even aku da besar gajah pun... Tiap kali raya mesti cerita ni keluar... Cerita kacang aku... Haih... Pastu mula la diorg tambah2 cerita... Cm tiap taun je ada "additional info"... Haih..

Korang?? Ada cerita raya ke?? 
Ce citer skit... Mana tau lagi dasyat dari kacang hidung aku tuh... 

P/s: aku rasa, kalu bukan kerana kacang tu, mesti idung aku mancung & kecik cm model... Sebab kacang, idung aku kembang setaman... Dem u kacang!! 

Shakira sulong 


Comments

Popular posts from this blog

i wonder

farewell 2016 ...

Melayu bukan Agama...