amazing shakira ?

hello 
sorry la tittle da macam amazing spiderman pulop...
but seriously peeps, when was the last time you feel great about yourself?? 

Kalu ada sesape puji aku,
pada dasarnye, reaction aku
"aww... thanks " and senyum melebar, pastu buat buat pandang tempat lain
~~ ( -.-) ~~
 PADAHAL,
waktu tu, sebenarnye  semua lubang da kembang kempis secara automatic 
(-..-) (-..-)
Bila da balik rumah, 
duduk hadap dinding and pikir, celah mana amazing aku? 
ke saje je propaganda manusia?? 
honestly, im just a plain Shakira 
Selalu je buat benda mengarut 
selalu tetiba awkward tak bertempat 
selalu tetiba hilang point nak cakap apa and end up cakap benda jumping jumping 
 (-____-")

Nak jadi cerita, someone tanya aku :
" tell me, how amazing you are Shakira"  

dah !, stone aku nak menjawab. 
honestly, that moment aku memang panas giler babeng 
aku cam xde jawapan langsung 
sebab aku memang tak pernah nak pikir apa yg amazingnya aku
aku banyak sangat kelemahan (tu yg aku nampak) 
sebab muka aku da cam tertelan lesung batu, 
terus dia tukar topik 
tapi bila balik rumah, duk terpikir2 
apa amazingnye aku?? 
so aku decide nak list down apa yang aku rasa amaze ngan diri aku
supaya bila orang tanya aku bole jawab (<>__<>")

1. Nice
Aku baik, mana ada pernah nak bunuh orang... cuma sekadar carut je
2. Forgiver 
 Yes, korang buat la camne pun kat aku... nak henyak ke... lanyak ke... aku nangis kejap je... pastu da maafkan korang and anggap semua tu kisah lalu je...
3. Understanding 
 Aku jenis memahami. Nampak je blur tapi aku memang memahami. Apa je yang korang buat (baik or buruk) , aku akan sedaya upaya cuba memahami kenape korang amik tindakkan yang korang amik. Sebab bagi aku, semua orang ada alasan sendiri atas sesuatu perkara
Siapa aku untuk menidakkan?

4.Giver
Ini memang aku. Im a true giver. Apa saje yang mampu aku bagi, aku bagi or share . Sebab aku suka suka tengok orang happy. Paling best dapat tengok muka orang yg aku sayang happy .
So, aku memang xkesah memberi even sometimes sendiri pun tak merasa

5. Believer
Da macam Justin Believer pulak (-,-")
Aku percaya, something good will eventually happen bila kita layan semua orang baik2.
even in between, kena lanyak... sooner or later, mesti ada something yang buat aku senyum tetiba
Aku percayakan ketentuan Allah,  sikit pun tak ragu.
So, apa saje yang aku buat, aku cuba untuk tak pikir apa ganjaran yang aku akan dapat.Sebab aku percaya aku akan dibalas setimpal dengan apa saje effort aku :)


Cukup la 5 kot. kang kata aku takbur & riak pulak *haih 
so, lepas tulis benda2 ni.. 
aku cam rasa self esteem aku naik 30 - 40% 
I feel good with myself. xyah nak jalan pakai paper bag kat kepala lagi. 
chin up, smile and walk in pride 

mmmm
so, apa kata korang try buat apa yang aku buat ni
list down what makes you amazing
as a person

up to you la nak tulih kat belog ke, ig ke, pesbuk ke, or dalam dairi berkunci korang tuh
tapi janji kena bertulis.. sebab lepas da tulis, korang baca balik (baca la bertus kali pun)
sebab secara tak langsung memang korang akan rasa how awesome korang sebenarnye.

selamat meng-list!

sign off
(temporary)
Shakira Sulong 

Comments

Popular posts from this blog

i wonder

farewell 2016 ...

Melayu bukan Agama...