Request : kemunculan kak Sador

Hello readers, 

Im back!! 
Ya Allah, busy betul lately. 
otak memang takbole nak pikir.
ekceli ada je tulih blog. tapi half way buat ade je yang potong stim 
so draft banyak da peram, bagi buat jadi budu 

ah, 
speaking of budu.. lama siot tak makan ikan singgang ngan budu ngan ulam jantung pisang ngan petai ngan nasi panas 
aaaaaaaa
esok jugak aku cari tu semua!!! 
 piye wase nak makang, mari dumoh aku.. 
(pm pong bolehhh) 


lately memang agak busy ngan keje and ada sedikit emotion breakdown 
besela wanita... walau luaran sekuat seladang, tapi hati selembut gula gula kapas.
hok kaler pink pink 

benonye aritu ada silent reader approach iols 
mula mula cm tetanjat gegurl. sebab tak sangka ada orang sanggup luang masa baca blog mengarut ni
*da aku share kat FB kot, kalu korang x baca, memang mak sentap nok... ehh* 
*tetiba* 

tetiba ada suara sumbang
"hok aloh, baru 4 orang baca nak kecoh  "
eh macha,.. 4 orang pun at least ada org baca ok... bukan nak hadap ke follower sangat 
bukan bole beli nasi pong kalu banyak2 follower 
(o_O)

 ok balik kepada silent reader tersebut
dia ada mintak share skit2 tang pemakanan ngan eksesais hok best2 tapi buleh buat dumoh (dirumah) 
da puas bincang ngan akak sador (my other alter ego). she finally setuju untuk share her knowledge 
sebab akak sador ni nampak je taff macam seladang, tapi pemalu orangnye especially infront of the camera
tak macam kak bedah, pompuan tu gila camera, suka sangat ber-selfie 
untunglah cantik ... eh.. 


so, iols akan cuba sedaya upaya untuk meng-video-kan aksi aksi kak sador 
tapi tu la. jangan complain pasal baju same je all the time ok... 
sebab selama ni xde nak hadap camera kan, pakai pun ala kadar je... 
sport bra + sluo katok 
zaman jalil kak sador dulu bole la up, tapi zaman tu semua da berlalu 
kak sador pun xde masa & duit nak p beli baju2 sopan secara bundle kot
so buat masa sekarang, hadap saje baju ulang2 tu eh... 
iols hari hari basuh tau
kak sador pandai pakai je, pastu campak, pastu aku gak hok kene kutip basuh 

surirumah berjaya sungguh 

tang pemakanan, kak sador memang la jaga macam pak guard jaga rumah 
bukan makan berkira.. dia pun jenis melantak cm kerbau
tapi agak memilih kot 
ekceli kami semua (all of my alter ego) da lama boycott fastfood da bertahun
tak payah nak tunggu issue gaza ni smua baru terkedek2 nak boycott pastu nak heboh satu dunia last2 kantoi sebab korang makan kat mekdi jugop... (sbb x tahan ) 
kalu agak nak boycott, boycott je hari2... bukan hari jumaat je
*sigh* 


peringatan hebat !! 
kitorg memang tak de nak berkira kalori bagai 
so, kalu nak bagi syarahan pasal kalori.. aku memang tak hadap... 
sebab aku makan ikut apa yang body aku rasa 
*gittew*

maknenye , sebelom aku makan pape or masak pape, 
aku pikir dulu
benda ni baik utk badan aku ke tak.. 
aku bayangkan apa kesan kat badan aku... 
eg : kalu makan pedas sangat kang berokk cairrr

sekarang aku tgh experiment ngan makanan. bukan buat cm korang buat kat tikus tu... main belah2
yucks ok 
sekarang aku tengah try fruit mix ngan pelbagai benda cam
 flexseed/ yogurt/ lime / limau nipis / apple cider / kekacang 
so far im happy with it. 
semua menepati cita rasa aku & perut aku pun menjerit kegirangan 

sekarang aku start to move on with vegetable 
aku rasa agak tricky compare ngan fruit 
sebab aku masih tak mampu nk makan raw. 
 but soon... hopefully 

nasi?? 
aku sekarang malas nak masak nasik 
just plain malas masak
xde sebab lain 
btw, aku dah kurangkan pengambilan nasi putih... *gittew* 
sebab nasi putih da kena bleach , kalu da sumbat chemical tak ke lama2 ada effect pada organ uols.
i dont know, just my 2 cents opinion 

sebab tu aku go for organic stuff
takpe la mahal sikit, asal organ aku terjamin 
hokaloh, beza siyar dua iyar je pong 
 dinasihatkan beli hok keluaran europe. sbb kalu hok USA ni, dirog  low standard skit 

kalu aku kaya, 
semua pokok aku tanam sendiri, bukak pintu dapur & main petik je

 pergh
intro cam panjang sedepa
padahal story sikit je... ngarut je lebih 

tapi tu la
slow2 iols share ok... 

same same belajar.
kalu korang tau kita share sama2...
masing2 nak seksiii kannnn
perut ketak2.. baru la channing tatum jatuh tangga 

korang tunggu je kemunculan kak sador ok.


mulut da menguao cam badak air
 ngatuk nyak nyak doh mate ni 
Kak Sador pun nak wish gud nite

chow chin chow 

Shakira Sulong 

 
 



 



















 

Comments

Popular posts from this blog

i wonder

farewell 2016 ...

Melayu bukan Agama...