angan angan

angan angan 
ingin terbang jauh dari segala kusut

angan angan 
ingin menyepi biar semua mencari 

angan angan 
ingin mencipta identiti lain agar fantasi lebih indah 

 ah
mampu kah aku memadam kisah silam 
mampukah aku menghalau jauh kasih sayang 
mampukah aku menjerit terlolong sendirian 
mampukah aku berselimut bayangan kelam 
mampukah aku bermula kosong 


tertanya terdiam terduduk 
terpejam tergengam tergamam 
terluka terpaksa terseksa 
semua aku rasa 
semua aku mahu lupa 

berhenti bertahan 
berhenti mengharap 
berhenti meraih mimpi 

tiada lagi angan angan 
cuma ada bayangan 

hanya mengimbau 
bukan bercerita lara 
sesekali ingin berangan angan 
namun realiti menyambar agar aku tidak jauh 

sakit jatuh tinggi 

angan angan hanya sekadar menghibur hati
buat senyum yang hampir mati 

nanti nanti 
semua akan terhenti 

realiti itu menyakiti hati 
tapi angan angan hanya pembawa mati hati

 setiap mula ada akhirnya 

Shakira Sulong 











Comments

Popular posts from this blog

i wonder

farewell 2016 ...

Melayu bukan Agama...